پیش گفتار
برخی از دلایل سازمانها برای استفاده از خدمات کوچینگ
-
تصمیم سازی و تصمیم گیری در موضوعات مهم
-
افزایش قدرت مدیران در مواجهه با چالش ها و مسائل پیچیده
-
پیدا کردن بهترین راه حلها برای حل مسائل
-
ترمیم روابط در بین مدیران و کارکنان و افزایش میزان رضایتمند و حال خوب در محیط کار
-
شناسایی و حمایت از نیروهای مستعد برای واگذاری مسئولیتهای مهم
-
شناسایی و حذف موانع موفقیت
-
آماده کردن کارکنان برای مواجهه با تغییرات یا ورود سیستمهای جدید
-
بطور کلی برای هر چالشی که با روشهای معمول یا قدیمی موفق به حل و فصل آن نیستند
مراحل خدمات مدیر در نقش کوچ
خدمات کوچینگ سازمانی تصمیم بصورت یک بسته برنامهریزی شده در قالب 4 فاز پیوسته پیشبینی شده است که بسته به نظر و نیاز سازمانها امکان سفارشیسازی دارد.
فاز صفر: شناخت و همسویی
هدف از این مرحله ایجاد تعامل برای شناخت بیشتر و تبادل اطلاعات با هدف اطمینان از آگاهی طرفین نسبت به خدمات مورد نیاز و در عین حال همسو بودن در نوع اقدامات و انتظارات طرفین در جهت هر چه بهتر انجام شدن خدمات قابل ارائه است.
مخاطبین اصلی:
• تصمیم گیرندگان برگزاری دوره
نحوه برگزاری:
• بصورت حضوری یا آنلاین
مدت زمان:
• تا جایی که لازم باشد و به نتیجه مطلوب و توافق طرفین انجامد.
هزینه:
• این بخش هزینهای برای سازمان ندارد.
فاز اول: مایندست کوچینگ
در این مرحله هدف نه آموزش کوچینگ بلکه معرفی کوچینگ، اهمیت آن و دستاوردهای حاصل از اجرای آن و بطور کلی ایجاد مایندست کوچینگی برای رهبران و مدیران سازمان است که خود، بستر اصلی مورد نیاز برای هر نوع تغییر و تحول و بهبود عملکرد و ایجاد دستاورد در سازمان خواهد بود.
مخاطبین اصلی:
• رهبران و مدیران اصلی
نحوه برگزاری:
• بصورت گروهی و حضوری در محل سازمان
سرفصلهای پیشنهادی:
• تعریف کوچینگ و بیان مفاهیم
• اهمیت و تاثیرگزاری کوچینگ در سازمان
• صلاحیتها
• جلسات کوچینگی
• مهارتهای کوچینگ
• مهارت رهبری
• مهارت تصمیمگیری
• مهارتهای حل مساله و تفکر خلاق
• هوش هیجانی و حل تعارض
• مهارتهای کار تیمی
• سایر مواردی که با مذاکره فی مابین کارگروه کوچینگ سازمانی تصمیم و سازمان مورد نظر توافق میشود.
مدت زمان:
• 15 تا 20 ساعت (زمان پیشنهادی)
هزینه:
• با توجه به تعداد مراجعین و سرفصلهای مورد نیاز و مربیان قابل تخصیص متغیر است.
فاز دوم: برگزاری کارگاه رول پلی (role play)
جهت تجربۀ دستاوردهای حاصل از مراحل قبل، یک کارگاه عملی طراحی میگردد تا خود مدیران بر روی دغدغهها و چالشهایی که بصورت واقعی در محل کار خود با آن مواجه بوده یا هستند، اقدام به تمرین آموزهها نمایند و در عین حال سوالات و ابهامات خود را مطرح و به اشتراک گذاشته تا منجر به یادگیری گروهی شود.
مخاطبین اصلی:
• رهبران و مدیران اصلی
نحوه برگزاری:
• بصورت گروهی و حضوری در محل سازمان
طرح اجرایی:
جزئیات این کارگاه پس از تبادل نظر با مسئولین و تصمیم گیرندگان برگزاری دوره در سازمان، طراحی میگردد.
مدت زمان:
• 5 تا 10 ساعت
هزینه:
• با توجه به تعداد مراجعین و انتظارات برنامهریزی شده متغیر است.
فاز سوم: جلسات کوچینگ انفرادی برای مدیران و رهبران
با توجه به اینکه هر یک از مدیران دغدغهها و چالشهای مختص به خود را دارند این فرصت در اختیار آنها قرار داده میشود تا با یک کوچ حرفهای بصورت اختصاصی و در فضایی امن و محرمانه، همسفر شده و نسبت به برطرف کردن حداقل یکی از موانع پیش رو و اتخاذ تصمیمات درست به بهترین اقدام مورد نیاز خود دست پیدا کرده و قدرت و اهمیت همراهی یک کوچ حرفهای را تجربه نمایند.
مخاطبین اصلی:
• رهبران و مدیران اصلی
نحوه برگزاری:
• بصورت انفرادی و خصوصی (حضوری یا آنلاین) بر اساس شرایط اقامتی کوچها و مدیران و به انتخاب سازمان
موضوعات:
• کاملا به اختیار مراجعین (رهبران یا مدیران)
مدت زمان:
• 5 جلسه 1 ساعته (پیشنهادی)
هزینه:
• با توجه به تعداد مراجعین و ساعات تخصیص یافته متغیر است.
برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات خدمات، با ما در تماس باشید
تمایز مرکز تصمیم در ارائه خدمات کوچینگ سازمانی
تصمیم مرکزی است که همزمان خدمات کوچینگ و منتورینگ را ارائه مینماید و کوچ های تصمیم دارای مدرک بین المللی تائید صلاحیت شده از فدراسیون بین المللی ICF در سطح حرفهای PCC هستند و همه مربیان تصمیم در مقام کوچ یا منتور دارای زندگی زیسته و تجربه ارزشمند در انواع کسب و کارهای مختلف و بصورت حرفهای هستند که این مهم باعث درک بهتر واقعیتها و کاربردی بودن و موثر بودن حضور آنها در کنار سازمانها است. در عین حال تنوع تخصصهای موجود در مرکز تصمیم همراهی و حمایت مراکز حرفهای و متخصص و شرکت های معتبر، باعث شده تا معمولا اغلب نیاز های یک سازمان با مدیریت تصمیم، قابل پاسخ دهی و پشتیبانی باشد، بنحوی که مراجعین محترم سازمانی، از ابتدای شروع سفرشان با تصمیم تا رسیدن به مقصد نیازی به مراجعه به سایر منابع آموزشی یا مشاورهای دیگر نخواهند داشت.
پشتیبانی و توسعه خدمات
چنانچه سازمان مورد نظر از روند مراحل قبلی راضی باشد و اثرات آنرا از طریق بازخورد حاصل از شرکت کنندگان لمس کرده باشد میتواند با پشتیبانی مرکز تصمیم نسبت به توسعه کوچینگ در سایر ارکان و ردههای سازمانی خود اقدام نماید و آنرا تبدیل به فرهنگ سازمانی نماید که تحقق آن می تواند یکی از مهم ترین دستاوردها برای هر سازمانی باشد چراکه اثرات آن بسیار حیرت انگیز و قابل لمس است.
مخاطبین اصلی:
• رهبران و مدیران اصلی و در عین حال سایر افراد دارای مسئولیت که برای سازمان مهم هستند.
نحوه برگزاری:
• حضوری یا مجازی بصورت گروهی یا انفرادی بر اساس شرایط و انتخاب سازمان
رسته های پیشنهادی :
با توجه به نیاز سازمان، شامل:
• کوچینگ رهبری Leadership Coaching
• کوچینگ تیمی Team Coaching
• کوچینگ کسب و کار Business Coaching
• کوچینگ مالی Financial Coaching
• کوچینگ چابکسازی Agile Coaching
• کوچینگ برندسازی Brand Coaching
• کوچینگ اجرایی Executive Coaching
• کوچینگ منابع انسانی Human resources Coaching
• کوچینگ فروش Sales Coaching
• کوچینگ زندگی Life Coaching
مدت زمان:
• متناسب با نیاز سازمان
هزینه:
• با توجه به تعداد مراجعین و سرفصل های مورد نیاز و مربیان قابل تخصیص متغیر است.