نقش کوچینگ در دستیابی به اهداف در سازمان
مدت زمان مناسب مطالعه: 7 دقیقه


نقش کوچینگ در دستیابی به اهداف در سازمان

طراحی، ساختار و استراتژی سازمانی ملاحظات مهمی است که می تواند به توانایی شخص در مالکیت کار خود کمک کند یا مانع آن شود. اما حتی با وجود این بخش های ساختاری، در بهترین حالت خود، هر کارمند باید ببیند که هدف شرکتشان چگونه به آنها کمک می کند تا به آنچه بیشتر از همه برایشان مهم است دست یابند. بدون ارتباط عاطفی با کاری که از یک هدف شخصی ناشی می شود، واقعیت یک فرهنگ شرکتی برخواسته از مالکیت و مسئولیت مشترک هرگز عملی نمی شود. سازمان هایی که موفق می شوند مأموریت خود را برای کارمندان شخصی کنند، عملکردی را می بینند که آنها را از دیگر سازمان ها متمایز می کند. تحقیقات گالوپ نشان می دهد که فقط 10٪ بهبود ارتباط کارکنان با مأموریت یا هدف سازمان منجر به کاهش 8.1٪ گردش مالی و 4.4٪ افزایش سودآوری می شود.


چگونه هدف سازمان را برای کارکنان شخصی کنیم

به عنوان یک رهبر، از این تصور غلط رایج که هدف صرفاً ایجاد احساس خوشبختی در محل کار و بهبود رضایت از زندگی است، خودداری کنید. هدف بر چگونگی انجام کار تأثیر می گذارد. و این چیزی منحصر به استخدام نیست یا تصور نکنید که مدیر منابع انسانی باید تنها مسئول پرورش باشد. هدف شخصی مستلزم مکالمه منظم در مورد کمکهای منحصر به فرد کارمندان در کارهای روزمره است. و بدون توجه و نگهداری مناسب، هدف شخصی یک کارمند می تواند با بروز تغییر مبهم شود. کارمندان هدف فردی خود را از اجرای آنچه که به بهترین شکل و متفاوت انجام می دهند، وآنچه بیشتر از همه به آنها اهمیت می دهند استخراج می کنند.

بنابراین، هر فرد باید بداند:
•  چه چیزی بیشتر از همه برای وی مهم است و چگونگی ارتباط آن با هدف شرکت را دریابد.
• چه مواردی را به بهترین وجه انجام می دهند و اینکه چگونه در آنچه برایشان مهم است تفاوت ایجاد می کند.

شخصی سازی اهداف سازمانی برای کارکنان مستلزم مکالمه منظم در مورد مشارکت های منحصر به فرد کارمندان در کارهای روزمره است


ارتباط بین آنچه که یک کارمند به آن اهمیت می دهد و هدف شرکت را کشف کنید

مدیران بهترین موقعیت را برای کمک به هویت هر یک از اعضای تیم دارند و بیان می کنند که چه جنبه هایی از کار خود را بیشتر شخصاً انجام می دهند. آنها می توانند به آنچه برای کارمندان مهم است و چگونگی ارتباط آن با هدف شرکت بپردازند. این مکالمات می تواند جنبه هایی از کار کارمندان را که تمایل به مالکیت آنها دارند را نشان داده و فعالیت، نوآوری و پیشرفت را ارائه دهد که هدف شرکت را به جلو سوق می دهد.

این سؤالات می توانند آن مکالمات را شروع کرده و به کارمندان کمک کنند تا آنچه را که بیشتر به آنها اهمیت می دهند شناسایی کنند:
• چه چیزی شما را به هیجان می آورد؟
• چه چیزی شما را ناامید می کند؟
• به چه کسی می خواهید افتخار کنید؟
• در زندگی خود بیشتر به چه چیزی اهمیت می دهید؟
• فکر می کنید پیرامون شما چه مشکلاتی وجود دارد؟
• می خواهید با چه چیزی شناخته شوید؟


سؤالات پیگیری را بپرسید. بدست آوردن مشخصات خاص به کارکنان کمک می کند تا ببینند هدف شرکت چگونه آنچه را که برایشان مهم است برطرف می کند. و این ارتباط عاطفی مورد نیاز برای حمایت از احساس مسئولیت مشترک را توسعه می دهد. مدیران می توانند به کارکنان کمک کنند تا تجربیاتی را که احساسات بیشتری را برای آنها به وجود می آورد، شناسایی کرده و این تجربیات را به شغل مرتبط کنند. هرچه احساسات شدیدتر باشد، شخصی تر است. و هرچه کار شخصی بیشتر باشد، سرمایه گذاران بیشتر در موفقیت ها و اهداف سازمان سرمایه گذاری می کنند.

منبع محتوا: https://www.gallup.com (AUTHOR:Jake Herway) 

ترجمه و بازنویسی: دکتر سمیه رحیمیان، بیزینس کوچ حرفه ای


به اشتراک گذاری

پنج مرحله برای شروع یک برنامه‌ی منتورینگ
زمان مناسب مطالعه: 5 دقیقه